27 September, 2010

1 question...

...from Terese.
I'm just going to write in swedish this time.

Here is her question(in swedish):
Heej, hamnade pa din blogg och sag att du bor i Milano. Jag har precis flyttat hit och ska plugga Italienska fram till jul. Funderar sen pa att plugga ngt i Italien i var. Ar det svart att komma in pa skolor i Italien? Trivs du? Jobbar du vid sidan av? Det finns en fotokurs pa IED har jag for mig som verkar sa spannande!

My answer(in swedish):
Hej! Välkommen till min blogg. Att komma in på skolor i Italien är inte så svårt. Det gäller att söka till skolan tidigt. Jag trivs jätte bra. Även om skolan inte är den bästa, så gör jag det bästa av det. Det gäller att se bort från allt som är dåligt och vara positiv. Det är så jag har klarat mig. Jag jobbar inte. Jag har ingen tid till det. Som student vill jag kunna leva ett bra studentliv utan att behöva jobba. Jag får CSN lån och det klarar jag mig med utan problem. Jag tycker verkligen att du ska satsa på det om du verkligen vill. Men försök att kolla andra skolor än IED. Kolla olika skolor och välj det som passar dig bäst. Försök att besöka skolorna för att kunna få en bild av hur skolan är.
Lycka till!

Ciao
Rumija

No comments: