06 November, 2009

90 60 90...


Idag var det dags för andra fashion drawing lektionen. Idag fick vi lära oss hur man ska rita kvinno kroppen och vilka tekniker man ska använda. Det va inte det enda vi fick. Vi fick även en lista! Jag tycker inte om listorna. Där står det vad vi behöver köpa. Vi har fått några listor nu och summan går upp mot flera tusen. Det som är så jobbigt är att jag inte har fått mitt CSN än. Därför måste jag be mina föräldrar om pengar, vilket är väldigt jobbigt för jag vill kunna leva utan att behöva ta pengar från dom hela tiden.
Allt på listorna ska köpas imorgon. Det kommer nog ta några timmar, men det ska bli kul. Jag får se resten av staden (den är ganska stor!).
Efter skolan var det dags att gå hem och laga mat. Jag försöker att inte äta ute så ofta. Som fattig student måste jag följa min budget så strikt som möjligt och då är inte aperitivon inräknade!
När middagen var uppäten gick jag iväg till min klasskompis. Där satt vi och hade trevligt. Jag köpte ett halsband. Det är nog det finaste halsband jag någonsin köpt.
(se bild ovan)
Är du intresserad, skriv en kommentar och din mail så kan jag skicka bilder på liknande smycken och massa annat, så ska du även få prisinformation.
Nu ska jag försöka sova. Jag ska uppdatera imorgon om vad jag har köpt och vad materialet kostar.


Today we had the second fashion drawing lesson. Today we got to learn how to draw the female body and wich techniques we have to use. But that wasn't everything we got. We also got a list. I hate the lists. It says what we need to buy. And we've got a lot of lists and the sum goes up to several hundred euros.
What's difficult is that I haven't received my CSN-loan. Therefore, I have to ask my parents for money, wich I don't want to. I want to be able to live by my own without having to ask about money all the time.
Everything at the list will be bought tomorrow. It's going to take a few hours to get everything, but I think it will be fun. I will get the chance to see the rest of Milan (it's quite big!).
After school today I went home to cook a meal. I try to not eat out that much. As a student, I have to follow my budget as tight as possible. And I'm not counting with any aperitivos!
After I ate, I went to my friend. It was really fun. I bought a necklace. I think it's the most beautiful necklace I ever bought! (See picture abouve)
If you are interested, comment at this post and write your e-mail and I will send you some pictures of similar things and a pricelist.
Now I have to get some sleep. Tomorrow I will update with what I bought , and prices for the materials.

Buona notte!

Ciaoo
Rumija

1 comment:

Anonymous said...

veldig interessant, takk