26 October, 2009

Le déjeuner sur l'herbe


Idag börja våra lektioner i skolan. Terminen börja med modern and contemporary art. Under de två timmarna vi hade fick vi veta väldigt mycket om Manet och hans verk. Jag vet inte varför men han verka tycka om att teckna nakna kvinnor. Vi kvinnor har trots allt snygga kroppar! Dagen avslutades med 3 timmar sömnad. För mig gick det ganska snabbt för jag har väldigt mycket erfarenhet av skrädderi. Jag längtar tills vi ska sätta igång med stora projekt. Jag vill så gärna börja teckna och sy!


Today did our lessons begin at school. The semester began with modern and contemporary art. During the two hours we had, we learned a lot about Manet and his work. I don't know why, but he seems to like to paint a woman's body. Well, we woman have, after all, really good body! The day ended with 3 hours sewing. It went very good for me, but I have a lot of experience too. I long for us to start with our big projects. I want so badly to get started with designing end sewing!

Ciaoo
Rumija

No comments: