24 October, 2009

Lat lördag/ Lazy Saturday


Idag är en sån dag då man inte orkar göra någonting alls. Jag vakna vid kl 14, åt frukost och satte mig vid datorn.
Jag hade andra planer för dagen. Det vad tänkt att jag skulle träffa några kompisar för att gå ner till Duomo och handla. Jag ville även ta en promenad för att få se lite mer av Milano(gårdagens promenad räckte inte, det finns så mycket att se)!
Lite har jag gjort idag. Jag har tvättat kläder, lagat mat och jag gick en sväng till butikerna i mitt grannskap. Har handlat lite grann, i vissa butiker är allt otroligt billigt. Idag köpte jag ett par snygga strumpbyxor. Väldigt snygga till svart kort klänning eller kjol.
Butiken heter Calzedonia och dom har allt man kan tänka sig inom området "strumpor". Billigt är det också!


Today is a day when I'm to tired to do anything at all. I woke up at 14, ate breakfast and I sat at the computer.
I had plans for the day. It was thought that I would meet some friends and go down to Duomo for some shopping. I also wanted to take a walk. The walk from yesterday wasn't enough. It's so much to see in Milan!
But I did some things. I've washed clothes, cooked a meal and I went to the stores in my neighborhood. I bought a few things, in some of the stores it's very cheap! Today I bought some really nice leggings. Good to a short black dress or skirt. Name of the store is Calzedonia, they have everything you need in the field of "socks". And it's cheap!


Rumija

No comments: